Cechy dobrej strony internetowej

Wizualizacja fragmentu adresu rozpoczynające się protokołem http

Strona internetowa musi być wizytówką Twojego biznesu. Projektowanie stron internetowych jest wbrew pozorom bardzo trudne i jest to czasochłonny proces. Dlatego też powinniśmy powierzyć powstanie strony internetowej komuś doświadczonemu. Dobra strona www odpowiada na potrzeby klienta i jest dla niego atrakcyjna pod względem wizualnym. Nie możemy zapomnieć o przemyślanej strukturze. Należy wybrać też nazwę domeny, jednak ważne, żeby była chwytliwa. Upewnij się że wybrana przez Ciebie domena jest wolna, czy kojarzy się z Tobą i Twoją firmą. Po wykupieniu domeny przychodzi czas na budowanie strony.

 

  1. Szata graficzna

Szata graficzna to pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik. Dlatego ważne, żeby była ona przemyślana i przejrzysta. Należy unikać zbyt dużej palety barw, najlepiej, gdyby były to kolory stonowane i pasujące do siebie. Nie należy często zmieniać kolorystyki strony internetowej, ponieważ wprowadza to chaos i zamieszanie. Ważne jest, aby tekst, który jest zamieszczony na stronie był czytelny i przejrzysty dla odbiorcy. Niezwykle istotną rolę odgrywają wypracowane schematy, których się nauczyliśmy i do których jesteśmy przyzwyczajeni. Internauci automatycznie szukają czegoś na stronie w miejscu, w którym zawsze była interesująca ich zakładka. Częsta zmiana strony powoduje, że użytkownik zmuszony jest do ponownej nauki, a nie zawsze ma na to czas, dlatego rezygnuje z dalszego jej przeglądania.

 

  1. Kluczowe informacje

Tekst należy ograniczyć do minimum. Warto zawrzeć jedynie ważne informacje, unikając zbędnego przeładowywania jej treścią. Im więcej tekstu, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś go przeczyta. W zależności od firmy, na jej stronie powinny znajdować się podstawowe informacje, które wchodzą w strefę firmy. W zależności od branży danej firmy, różne informacje znajdą się na stronie internetowej. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zrobienie sloganu, który streści na przykład to, czym dana firma się zajmuje.

 

  1. Responsywność

Urządzenia mobilne służą Nam coraz częściej jako laptopy. Większość stron i interesujących Nas rzeczy możemy poszukać od ręki, mając przy sobie telefon. Ludzie najpierw przeglądają mobilne strony internetowe i dopiero później decydują się na przykład na zakup czegoś. Dlatego tak ważna jest responsywność strony. Wtedy bez problemu i ucinania tekstów czy zdjęć, możemy wszystko zobaczyć.

 

  1. Funkcjonalność

Kolejną cechą dobrej strony internetowej jest jest funkcjonalność. Bardzo ważna jest tzw. “metoda trzech kliknięć”. To znaczy, że użytkownik, który szuka danej informacji na stronie powinien kliknąć tylko trzy razy na stronie, aby otrzymać rozwiązanie. Innym rozwiązaniem, jest wprowadzenie na stronie możliwości wyszukiwania, co umożliwi szybkie odnalezienie interesujących Nas rzeczy. Dobrą opcją dodatkową jest również umieszczenie na stronie internetowej widgetów, które wyświetlają informacje na przykład o fanpage lub o różnych kontach, które posiada dana firma. To sprawi, że w łatwiejszy sposób będzie można subskrybować media społecznościowe danej firmy.

 

  1. Intuicyjna nawigacja

Mapa bez legendy jest bezużyteczna. I tak samo jest w przypadku strony internetowej, która nie ma logicznej nawigacji. Powinno się używać jasnych i zrozumiałych nazw dla poszczególnych podstron. Użytkownik wtedy nie musi niepotrzebnie marnować czasu i szukać tego, co go interesuje, po całej stronie.

 

  1. FAQ (najczęściej zadawane pytania)

Ludzie, którzy wchodzą na daną stronę często mają wiele pytań. Dlatego najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku byłoby stworzenie bazy pytań i odpowiedzi, z których użytkownik znajdzie odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Takie rozwiązanie bardzo ułatwi życie firmie, jak i internautom. Warto dać odbiorcy wszystkie odpowiedzi na pytania na tacy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top