Jak działa algorytm Instagrama?

Powiększony, customowy fragment loga Instagrama na potrzeby artykułu

Instagram zmienił algorytm wyświetlania treści udostępnianych w aplikacji. Do tej pory Instagram wyświetlał posty od najnowszego do najstarszego i do tego wszyscy byli przyzwyczajeni. Teraz wydaje się, że Instagram nie pokazuje zdjęć Naszych znajomych, jednak wcale tak nie jest. Pokazuje je niżej, a wszystko po to, żebyśmy scrollowali ekran i mogli zobaczyć jak najwięcej zdjęć.

W poprzednim układzie treści użytkownikom uciekało 70% treści na profilach, które obserwowaliśmy i 50% treści, które udostępniali znajomi. Teraz to wszystko ma ulec zmianie. Wprowadzenie nowego algorytmu ma spowodować, że kompletnie zmieni się sposób korzystania z aplikacji.

 

Poniżej znajdują się główne czynniki, które mają wpływ na to, w jaki sposób Instagram nadaje priorytety poszczególnym postom.

 

  1. Widoczność postów

Zdjęcie umieszczanie na Instagramie na początku widzi zaledwie 10% odbiorców. Ma to na celu ustalenie poziomu zaangażowania pod danym postem na przykładzie mniejszej grupy docelowej. I dopiero wtedy algorytm podejmuje decyzje czy wyświetlić ten post pozostałym 90% użytkowników. czy też nie. Jeżeli algorytm trafi w swoim wyborze na konta nieaktywne, które nie zareagują na niego, to nie prześle danej treści dalej. Rozpoznaje czy zaangażowanie pod zdjęciami pochodzi tylko od tej samej grupy osób i w przypadku, gdy tak jest automatycznie ucina zasięg takim kontom.

 

  1. Zaangażowanie

Instagram mierzy poziom Twojego zaangażowania w posty. Czas Twoich polubień czy odpowiedzi na komentarze. Obecnie czas ten został skrócony i wynosi około 60 minut. Oznacza to, że teraz pod uwagę trzeba będzie wziąć również szybkość umieszczania odpowiedzi pod postami. Im wolniej albo rzadziej będziemy to robić, tym jest większe prawdopodobieństwo, że zasięg naszych postów spanie.

 

  1. Hashtagi

Instagram również wprowadza zmiany, jeżeli chodzi o hashtagi. Te, które będą umieszczane w komentarzach pod zdjęciem, nie będa pokazywane w wynikach wyszukiwania. Widoczne będą jedynie te, które są umieszczone w treści posta. Ale i tam spotkamy się z ograniczeniem. Aktualnie pod postem można umieścić ich jedynie 30. Nadal nie można używać w ciągle tych samych hashtagów. Należy je zmieniać i urozmaicać, ponieważ w innym przypadku Twoje posty również będą ograniczone. Ciągle powraca również temat hashtagów, które są zakazane. Mogłoby się wydawać, że nie ma w tym nic dziwnego, jednak na liście znajduje się ponad 1000 zakazanych słów. Także trzeba uważać w jaki sposób podpisujemy swój post. Kolejnym zadziwiającym faktem jest to, że w celu uniknięcia ograniczenia Naszego posta, nie powinniśmy go edytować przez 24 godziny od publikacji. Takie zachowanie traktowane jest przez Instagram jako manipulacja i automatycznie Nasz post przestaje być wyświetlany.

 

  1. Instastories i relacje

Czynniki te określają stopień relacji z danym użytkownikiem. Filmy są przyszłością i właśnie do takiej przyszłości dąży Instagram. Pokazywanie filmów rzeczywistych jest o wiele lepszym i łatwiejszym sposobem przekazania informacji, niż za pomocą zdjęć i podpisów pod nimi. Natomiast pisząc o relacjach mamy na myśli komentarze, lajki czy udostępnienia. Osoby, z którymi utrzymujemy kontakt na Instagramie, dla nowego algorytmu, są ważniejsze. Przypuszcza on, że to są te treści, które chcemy widzieć, a nie jakieś inne. Instagram nigdy nie wyjaśnił jaki wpływ na wyświetlanie postów ma chatowanie z innymi użytkownikami. Jednak przypuszcza się, że im częściej z kimś piszemy, tym jest większe prawdopodobieństwo, że jego post pokaże nam się wysoko na tablicy.

 

Jak widać zaangażowanie jest bardzo ważne w relacji na Instagramie. Może dlatego w sieci

można znaleźć dużo poradników dotyczących tworzenia treści. Zarówno influencerzy, jak i

Instagram, zalecają korzystać z Instastories, w którym możemy tworzyć ankiety. Zebrane od obserwujących odpowiedzi, mogą posłużyć jako kolejny post. Najtrudniejsze jest jednak zbudowanie społeczności wokół młodego profilu, ale jeżeli będziemy mieć na nim interesującą treść, to nie będzie z tym problemu. Wyjątkowe zdjęcia zawsze znajdują zainteresowanie, które przekłada się na większy zasięg. A większy zasięg, to większe możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top