7 porad używania Instagrama dla biznesu – cz. 1

poradnik instagram grafika

Artykuł podzielony na dwie części. Rady od punktu czwartego pojawią się w drugiej części.

Instagram ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, mniej konkurencji i bardziej zaangażowanych odbiorców niż inne giganty społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter.

Daje to firmom możliwość sprzedaży swoich produktów do bardziej ukierunkowanej i zainteresowanej publiczności bez wydawania ogromnej ilości pieniędzy na płatne reklamy. Od stycznia 2018 roku  interfejs API Instagrama został zmieniony, aby umożliwić użytkownikom publikowanie zdjęć w profilu biznesowym na Instagramie przy użyciu platformy innej firmy (np. Sendible), dzięki czemu marki mogą jeszcze łatwiej korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Instagram. Niezależnie od tego, czy twoja strategia wymaga aktualizacji, czy jesteś nowicjuszem w tej sieci mediów społecznościowych, siedem wskazówek, jak korzystać z Instagrama w biznesie, jest niezwykle użytecznych.

Siedem wskazówek do opanowania Instagrama w biznesie:

 

  1. Pokaż, co robisz w kreatywny sposób

Skup się na dostarczonym rozwiązaniu, a nie na produktach, które sprzedajesz. Na Instagramie ważne jest, aby dodawać wartość swoim klientom i ładnie wyglądać, gdy to robisz. Nigdy nie lekceważ faktu, że najważniejszym zasobem (i upadkiem) w tej sieci mediów społecznościowych są treści wizualne.

Jeśli Twoja firma jest zorientowana na usługi, skup się na zaprezentowaniu procesu świadczenia usługi. Pokaż swoją kulturę firmy, podziel się swoją misją ze światem lub po prostu podziel się wskazówkami i poradami. Możliwe jest przesyłanie zdjęć, krótkich filmów (podobnych do GIF-ów, zwanych bumerangami) i filmów o długości do jednej minuty.

Wypróbuj Instagram stories

Historie Instagrama  mają format pokazu slajdów i są wyświetlane tylko przez 24 godziny (chociaż można je zapisać na urządzeniu w celu ich późniejszego wykorzystania). Ta nowa funkcja jest bezpośrednim konkurentem dla historii Snapchata i jest obecnie intensywnie rozwijana przez Instagram. Oto niektóre z korzyści wynikających z używania Instagram Stories dla marek:

  •         Historie są wyświetlane w górnej części osi obserwowanych tuż pod logo Instagram.
  •         Może być używany do przechwytywania treści zza kulis, które nie muszą być tak wysokiej jakości jak zwykłe posty.
  •         Ułatwia eksperymentowanie z różnymi rodzajami treści: zdjęciem, krótkim filmem wideo, obrazkiem w stylu Boomerang (podobnym do GIF), filmem nakręconym do tyłu (przewijanie do tyłu) i wideo na żywo .
  •         Oznaczanie innych kont, np. @instagram w Stories jest idealne dla współpracowników i marketingu influencerów .
  •         Zabawne dodatki, takie jak filtry twarzy , tekst i naklejki, pomagają edytować zdjęcia w podróży.
  •         Wyszukiwanie według hashtagów i lokalizacji  czyni je łatwiejszymi do znalezienia.

Wszystkie dodane zdjęcia i filmy będą odtwarzane w kolejności, w jakiej zostały dodane, i możesz dodać dowolną liczbę. Reklamy Instagram Stories stały się dostępne dla wszystkich firm na całym świecie w marcu 2017 r . Możesz ich użyć, by kierować reklamy do nowych odbiorców i dodawać wezwania do działania do swoich kolaży, co może być szczególnie przydatne w przypadku promocji.

Zwróć uwagę, że Historie są dostępne tylko w aplikacji mobilnej i możliwe jest wysyłanie Instagram Stories jako bezpośredniej wiadomości (DM). Niedługo będziemy korzystać z rozsyłania artykułów prywatnie dla firm, chyba że planujesz przesłać skrojone na miarę krótkie filmy do potencjalnych klientów.

grafika do artykulu

  1. Utwórz zwycięski profil

Jako firma prawdopodobnie robisz wiele rzeczy i oferujesz jeszcze więcej rozwiązań. Nie daj się złapać w dopasowanie tego wszystkiego na 150 znaków. Skoncentruj się na najważniejszym USP lub kolejnej wielkiej rzeczy – czy to wydarzenie, promocja lub wprowadzenie produktu.

biznes w instagramie grafika

Instagram dla biznesu: świetny opis Bio przez Content Marketing Institute.

Ponieważ jedyny klikalny link znajduje się w sekcji Bio (pod Twoim imieniem), często go aktualizuj. Szkoda, że ​​większość marek używa go tylko do linkowania do swojej strony internetowej, ale może zrobić o wiele więcej. Pomyśl, rejestracja wydarzenia, link do pobrania aplikacji lub nawet kupowania.

Instagram uruchomił także swoje profile biznesowe na Instagramie i płatne reklamy. Profil firmy dodaje numer telefonu do bio i daje dostęp do obszernych danych analitycznych, które nie byłyby dostępne w inny sposób, chyba że używasz narzędzia mediów społecznościowych.

 

  1. Zabierz ich za kulisy

Klienci mają naturalną ciekawość, skąd pochodzą ich produkty i możesz użyć Instagrama, aby pokazać im cały cykl życia. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm, które sprzedają produkty przyjazne środowisku lub produkty FairTrade. Obrazy źródłowe pokazujące, jak powstają produkty – z materiału bazowego, produkcji i dystrybucji.

Jeśli nic nie przychodzi na myśl, możesz podzielić się czymś, co każdy ma – szkicami, notatkami i wypełnionymi tablicami. Każda firma ma pomysły na burzę mózgów. To Ty musisz zrobić ładne zdjęcie i przesłać je na Instagram. Może się okazać, że najlepiej wypróbować różne typy postów, dopóki nie zdobędziesz złotego z takim, który przyciągnie uwagę publiczności. Dzięki kolejnej nowej funkcji, Instagram pozwala teraz archiwizować posty zamiast je usuwać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top