7 porad używania Instagrama dla biznesu – cz. 2

instagram grafika

Kontynuacja poradnika z wcześniejszego artykułu.

  1. Rozszerz swój zasięg za pomocą #hashtags

Użyj hashtagów, aby zwiększyć zasięg. Mogą to być kampanie specyficzne lub ogólne – ważne jest tylko to, że są one istotne. Pamiętaj też o ustawieniu hashtaga głównej firmy (#twojanazwa) i wstaw go na Instagramie (Twitter też jest dobry). Ułatwia to ludziom znajdowanie treści związanych z Tobą i Twoim głównym kontem.

Najlepszą praktyką jest używanie od trzech do pięciu hashtagów, mimo że maksymalna liczba dodawanych elementów to 30 na jeden post na Instagramie. Użyj własnych hashtagów kampanii, a także bardziej popularnych hashtagów, aby zwiększyć wykrywalność swoich treści. Na przykład spróbuj dodać hashtagi, takie jak #instagood (używane jest 300 milionów postów) lub #tbt (Throwback Thursday), i nie zapomnij o branżowych. Jeśli jesteś w IT, hashtag #IT lub #tech będzie dobrze. Zastanów się także, w jaki sposób dodajesz hashtagi, które możesz dodać na końcu postu, w komentarzu lub w rzeczywistym poście, np. GoPro.

  1. Współpracuj i @wspominaj innych

Instagram to jeden z najsilniejszych kanałów mediów społecznościowych, który podkreśla współpracowników i dzieli się historiami sukcesu klientów. Nawet jeśli oficjalnie nie współpracujesz z organizacją non-profit, możesz dawać pieniądze na cele charytatywne lub zbierać fundusze kilka razy w roku. Wszystko dobrze, o ile przyczyna zgadza się z wartościami marki i misją. Weź pod uwagę, że nie każdy monitoruje hashtagi w mediach społecznościowych, więc oznaczanie kont jest zazwyczaj lepszym wyborem, jeśli chcesz zostać zauważonym.

Inna technika polega na użyciu „shout-outów”. Niezapowiedziane jest, gdy partnerujesz z inną marką, która ma mniej więcej taką samą liczbę obserwujących, jak Ty, aby promować siebie nawzajem dla swoich odbiorców i oboje odnosisz korzyści z większej ekspozycji.

Płatne shout-outy są przeznaczone dla osób z większym budżetem, ponieważ jest to kampania o  wpływie . Zwykle wiąże się to z płaceniem za markę (lub influencera) znacznie większą kwotą, aby promować swój produkt lub usługę. To świetny sposób, aby szybko zyskać dużą liczbę nowych obserwujących, pod warunkiem, że stworzysz silne wezwanie do działania, a odbiorcy trafień będą szczerzy.

  1. Buduj antycypację i oferuj ekskluzywność

Dbanie o klientów jest istotną częścią każdej skutecznej kampanii marketingowej. Nagradzaj swoich lojalnych obserwatorów ekskluzywnymi treściami. Niech jako pierwsi dowiedzą się o nowych produktach, usługach lub wydarzeniach. Twórz teaserowe zdjęcia, które budują oczekiwanie lub zaspokoją ciekawość nowych wydań, otwarć biurowych lub sklepów. Ten rodzaj podglądu sprawia, że ​​twoi obserwatorzy z Instagrama czują się wyjątkowo i wracają po więcej poufnych informacji.

  1. Przeanalizuj swój sukces i wykorzystaj go

Nie robiąc kroku wstecz i analizując, co działało, a czego nie, marketing staje się grą zgadywania. Prawdą jest, że możesz przeczytać wszystkie artykuły na świecie o najlepszych praktykach i czasach publikowania, ale dowiesz się tylko, co działa dla twoich klientów poprzez testowanie i mierzenie wyników.

Jednak mogą pomóc narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi. Możesz ich używać nie tylko do planowania kampanii na Instagramie z wyprzedzeniem,  ale także do analityki mediów społecznościowych do mierzenia ich sukcesu. Pamiętaj, aby regularnie mierzyć liczbę obserwatorów, zaangażowanie i kliknięcia, aby udoskonalić i ulepszyć swoją strategię. Nasze nowe raporty na temat mediów społecznościowych mogą pomóc w śledzeniu skuteczności na Instagramie i wszystkich innych kluczowych sieciach społecznościowych.

do poradnika z biznesem w instagramie

Mamy nadzieję, że te wskazówki poprawią wydajność Twojego kanału i przyciągną nowych klientów. Powiedz nam, które z tych wskazówek są dla Ciebie najbardziej przydatne, a także daj nam znać o innych taktykach, które sprawdziły się w Twoim przypadku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top