- Influencer
- Osoba mogąca wpływać na opinie większej społeczności, której jest przewodnikiem.
- E-sklep
- Sklep internetowy.
- Social media
- Media, platformy społecznościowe (np. facebook.com).
- SEO
- Angielski akronim – Search Engine Optimization. Termin ten związany jest z optymalizacją strony pod wyszukiwarki, tak aby boty skanujące oraz powielające fragmenty strony internetowej mogły w lepszy, łatwiejszy, szybszy, bardziej przejrzysty sposób umieścić ją w wyszukiwarce, do której należą. W dzisiejszym świecie liderem wśród wyszukiwarek jest Google.
- Blog
- Typ strony w internecie, która zawiera przeważnie uporządkowane, różniące się wpisy.
- Forum
- W Internecie forum jest rozumiane jako miejsce do prowadzenia dyskusji, wymiany informacji, opinii.
- Fanpage
- Strona na Facebooku służąca do zrzeszania fanów odpowiedniego tematu.
- InstaStory
- Instagramowy odpowiednik przekazywania informacji na temat przebiegu swojego życia w formie mniej lub bardziej udekorowanych zdjęć (przez filtry, emotikony, Bitmoji, napisy i dodatkowe wizualne widgety). Pomysł został zapoczątkowany przez Snapchat, w którym użytkownicy wstawiają tzw. „snapy” w przebiegu historii użytkownika. Podobne „story” można znaleźć również na Messengerze, które można przeglądać również poprzez Facebooka.
- Youtuber
- Obecnie jest to pojęcie mające wiele znaczeń. Dla niektórych youtuber stał się po prostu synonimem osoby tworzącej filmy. Ze względu na dużą popularność YouTube’a oraz fakt, iż faktycznie większość twórców robiących materiały wideo w Internecie, bezpośrednio udostępniają je właśnie na YouTube to faktycznie takie rozumienie tego terminu jest bliskie rzeczywistości. Jednak trzymając się faktycznego znaczenia tego słowa – youtuber – to po prostu mniej lub bardziej znana osoba tworząca oraz uploadująca swoje materiały wideo na YouTube. Z tego właśnie powodu nie można bezpośrednio utożsamiać każdego twórcy robiącego/wrzucającego filmy do Internetu jako youtubera, ponieważ istnieją również inne, co prawda mniej znane, ale jednak używane serwisy do wstawiania treści wideo. Kwestią sporną jest dla wielu samo stanie się „oficjalnie” youtuberem. W tym wypadku nie ma na to konkretnej definicji. Jedni uważają, że jest to zależne od ilości oraz regularności przesyłanego kontentu przez twórcę. Natomiast dla innych jest to osoba, która przekroczyła jakiś próg subskrypcji. Jaki to próg? To też jest kwestia dyskusyjna.
- Pozycjonowanie
- Działania mające na celu wprowadzanie linków oraz treści w Internecie, w taki sposób, aby dana marka, produkt, usługa, pojęcie, idea, itd., była lepiej widoczna w wyszukiwarkach pod wybraniem odpowiedniej frazy.
- E-marketing
- Marketing internetowy, marketing w Internecie.
- Marketer
- Marketingowiec, osoba zajmująca się marketingiem.
- Kampania marketingowa
- Inaczej: Kampania reklamowa. Jest to zbiór działań marketingowych, które mają spełnić dany cel marketingowy.
- Domena (internetowa)
- Ciąg znaków układający się w nazwę strony internetowej, która za pomocą DNS (system nazw domenowych) będzie wyświetlana po wprowadzeniu jej do paska historii w przeglądarce (np. webcafe.com.pl).
- Widget (Widżet)
- W szerszym znaczeniu: gadżet, w znaczeniu dotyczącym tematyki poruszanej na stronie: wizualny element interfejsu graficznego.
- Nawigacja (po stronie internetowej)
- Menu osadzone na stronie internetowej w formie górnej, bądź bocznej i/lub dolnej, w której znajdują się odnośniki do najważniejszych podstron.
- Like, lajk
- Polubienia.
- Rebranding
- Proces związany ze zmianą wszystkich elementów marki (np. zmiana wyglądu logo/logotypu).
- WordPress
- System zarządzania treścią, używany głównie do blogów, ale nie tylko. Przy użyciu wielorakich pluginów, dodatków możliwe jest za pomocą WP zrobienie naprawdę wielu różnych rodzajów stron.
- Hashtag
- Poprzedzone symbolem „#” słowo lub wyrażenie, używane jako znacznik w serwisach społecznościowych oraz mikroblogach.
- Vlog
- Video log, film z nagrany kamery opisujący historię twórcy materiału. Można też go nazwać „wideo dziennikiem”. Może być również prowadzony jak zwykły blog, ale w formie filmowej.
- Blogger
- Osoba tworząca bloga.
- Subskrybent
- Osoba, która śledzi poprzez techniczną właściwość danego serwisu, wybranego twórcę internetowego. Dla przykładu – Subskrybent kanału „PExamplEP” (nazwa wymyślona na potrzeby edukacyjne) na YouTube będzie otrzymywał odpowiednie powiadomienia w tym serwisie, w zakładce, w której wyświetlają się filmy subskrybowanych osób. Subskrybentem może być również osoba świadomie dopisana do newslettera danej strony internetowej. Synonimem dla słowa subskrypcja może być follow (śledź/śledzenie/obserwowanie). Są jednak serwisy, które odróżniają subskrypcje i followy, np. Twitch. Warto więc również robić własny research (poszukiwania informacji) w tej kwestii, jeśli chcemy dowiedzieć się więcej o metodzie śledzenia twórców przez użytkowników w danym medium społecznościowy, w którym nie do końca jesteśmy przekonani jak ten system tak naprawdę działa. Ma to kluczowy wpływ na prowadzenie kampanii reklamowych z influencerami, ponieważ przy niewiedzy odnośnie pewnych wartości/współczynników, dany twórca może zmanipulować swoje wyniki i podać mniej istotny parametr jako ten pseudo ważniejszy.